Loader
مشخصات بهترین کارشناسی خودرو
مشخصات بهترین کارشناسی خودرو

09120231066

کارشناسی خودرو یکی از مشاغلی هست که جامعه امروز بدان نیاز فراوانی دارد.

کارشناسی خودرو یعنی بررسی کامل خودروی مورد نظر از صفر تا صد می باشد، که شامل کارشناسی رنگ، بدنه خودرو، قسمت فنی، آپشن ها و تست رانندگی می باشد.

یکی از قسمتهای حساس در کارشناسی خودرو بررسی رنگ خودرو می باشد که توسط دستگاه دیجیتال صورت می پذیرد.

گاهی وقتها حتی دستگاه دیجیتال نمیتواند رنگ زدگی خودرو را تشخیص بدهد به خاطر پیشرفت صنعت صافکاری و نقاشی خودرو، در این موارد فقط خود صاحب خودرو میداند که ماشین رنگ خوردگی دارد.

عملکرد دستگاه دیجیتال رنگ بر اساس ضخامت رنگ می باشد، برخی از نقاشان ماشین این دستگاه را دارند پس عدد بدست آمده با دستگاه دیجیتال همه جا یکسان می باشد.

کارشناسی بدنه خودرو

کارشناسی بدنه خودرو به دو صورت می باشد:1-کارشناسی تعویض قطعات خودرو 2- بررسی شاسی و ستون خودرو

یکی از اصلی ترین قسمت هایی که هر کارشناس خودرو  در مبحث رنگ خودرو گفته شد که صافکاران و نقاشان ماهر به راحتی می توانند قطعات را تعویض یا رنگ کنند، که تنها فروشنده از آن اطلاع دارد، هرگونه تغییر شکل بدنه خودرو، ضربه یا زنگ زدگی سبب می شود که استحکام و ایمنی خودرو کاهش یابد، که تنها تعمیر اصولی یا تعویض آن قسمت می تواند ایمنی و استحکام خودرو به حالت قبل برگرداند. 

وظیفه کارشناس خودرو بررسی دقیق خودرو و پی بردن به قطعات تعویض شده، همچنین مشاوره در زمینه قطعات صافکاری و زنگ زدگی  است.

شاسی قسمت اصلی خودرو می باشد یا به نوعی اسکلت خودرو محسوب می شود.

وقتی شاسی خراب میشود که خودرو تصادف کرده باشد که این باعث دفرمه شدن بدنه خودرو می باشد، کارشناسی خودرو میتواند تشخیص بدهند که خودرو تصادفی می باشد.

ستون ها نبز از اجزای اصلی خودرو هستند، که محل اتصال سقف با بدنه خودرو می باشد، در برخی موارد برای تعویض قطعات خودرو ستون بریده می شود و دوباره جوش داده می شود که ضعفی برای خودرو محسوب می شود.


کارشناسی فنی خودرو 

  یکی از مهمترین قسمتهای خودرو موتور می باشد که سالم بودن آن از اهمیت بالایی برخوردار می باشد.

هرچقدر که ظاهر موتور تمیزباشد باز نیازمند بررسی توسط کارشناس خودرو می باشد، بررسی روغن سوزی و کمپرس خودرواگر بررسی نشوند و سالم نباشند هزینه هنگفتی را به صاحب ماشین به حساب می آید.

یکی دیگر از اجزای خودرو که بررسی می شود گیربکس آن می باشد، گیربکس خودرو به صورت دنده ای و اتومات می باشد و کارکرد اتومات آن در هر خودرو متفاوت است.

 

معمولا برای بررسی کارکرد خودروو کامپیوتر از دستگاه دیاگ استفاده می شود.

زمانی که تنها به روش قدیمی کیلومتر خودرو کم شده باشد، دستگاه دیاگ قادر به تشخیص کیلومتر خودرو می باشد.

کارشناس خودرو با توجه به تجربه بالا و با توجه به المان های ظاهری و فنی خودرو می تواند به کارکرد واقعی و کیلومتر خودرو پی ببرد.

تست آپشن ها و تجهیزات جانبی

به وسیله دیاگ قادر خواهیم بود به ایرادات فنی و برقی خودرو از جمله سیستم ترمز، کیسه های هوا وسلامت آپشن ها پی ببریم.

کارشناسی آپشن ها از اهمیت خاصی برای خودروهای گران قیمت می باشد و در قیمت خودرو تاثیرگذار است.

کارشناسان خودرو با بررسی تمام آپشن ها از جمله سیستم گرمایشی و سرمایشی خودرو و انواع سنسورها، سانروف و...به سلامت آنها پی می برند.

تست رانندگی خودرو

به منظور بررسی عملکرد  خودرو، بررسی جلوبندی، سیستم تعلیق و ترمز، گیربکس و عملکرد صحیح آپشن ها و … تست رانندگی توسط کارشناسان مرکز کارشناسی خودرو امکانپذیر است., انجام می شود، تا بررسی سلامت خودرو به طور کامل انجام گیرد.

کارشناسی خودرو در محل

تمامی موارد گفته شده اعم از کارشناسی بدنه و رنگ، کارشناسی موتور و فنی خودرو، بررسی تمام  آپشن ها، تست رانندگی، ارائه گزارش رسمی همگی در محل توسط کارشناسان مورد بررسی کامل انجام میگیرد.