Loader
کارشناسی خودرو
کارشناسی خودرو

09120231066


 

کارشناسی خودرو

 

 

همانطور که خودتان اطلاع دارید خودرو یکی از وسایل مورد نیاز برای جامعه بزرگ امروز میباشد پس براین اساس نیاز به کارشناس خودرو پیدا خواهیم کرد، کارشناس خودرو به منزله یک بررسی کننده خودرو میباشد.

بسیاری از افراد از خرید خودروی کارنکرده و صفر خودداری کرده، و به سراغ ماشینهای کارکرده می روند .

بسیاری از ماشینهای کارکرده عیوب و نقص فراوانی دارند و لذا نیاز به کارشناسی خودرو در همان محل از ضروریات میباشد، درصورتی که اکر بدون کارشناس خودرو اقدام به خرید خودرو کنید بی شک دچار ضررهای هنگفتی خواهید شد.

یک مساله ای دیگری که میتواند وجود داشته باشد معاینه فنی خودرو میباشد، هیچ گاه معاینه فنی را جایگزین کارشناسی خودرو ننمایید

بطور مثال در معاینه فنی هیچگاه بررسی رنگ خودرو مورد کارشناسی قرار نمیگیرد ولی در کارشناسی خودرو همه قطعات جزیی خودرو مورد بررسی قرار میگیرد رنگ شدگی خودرو از عوامل اصلی هست که در پایین آوردن قیمت خودرو تاثی بسزایی دارد.

کارشناس خودرو همه نقاط ماشین مورد نظر را واکاوی کرده و به بررسی تمام وضعیت خودرو می پردازد.

باپیشرفت ابزار صافکاری و رنگ آمیزی و افراد متخصص در این زمینه، تشخیص خودروی کارکرده بسیار مشکل به نظر می آید و در حدی که با دیدن تشخیص داده نمیشود.

بنابراین وجود متخصص خبره و کاربلد از نیازهای همه میباشد.

در کارشناسی سیار خودرو اظلاعاتی دقیق از خودروتوسط کارشناس به شما داده میشود و این امر بواسطه کارشناس خودرو مهیا میشود.

و این اطلاعات  به منزله شناسنامه خودرو میباشد که در محل موردنظرمورد بررسی قرار خواهد گرفت.

خرید بدون کارشناسی خودرو کار پرخطری بوده و موجب هزینه های گزافی میباشد.

 

کارشناسی خودرو شامل بررسی دقیق و تخصصی بخش های فنی، موتور، ، بدنه، جلوبندی، آپشن های خودرو، لاستیک ها، فرمان ، ترمز ، سیستم های برقی و اصالت خودرو است

کارشناس خودرو همهء موارد را بطور تخصصی ارزیابی نموده و این گزارش به منزله کارنامه خودرو می باشد.


بعد از بازدید از خودروی مورد نظر کارشناس یک گزارش کامل از آن را ارایه میدهد،  در این صورت با خیال راحت اقدام به خودرو مورد نظر نموده زیرا که با یک تماس از همان محلی که خودرو وجود دارد کارشناس ویا  متخصصین مورد نظر سریعا به  همان محل آمده و کارنامه خودرو را به شما تحویل میدهند.


کارشناس خودرو کیست؟ 

کارشناس خودرو کسی هست  که دارای تخصص های لازم در رشته های مختلف مرتبط با خودرو می باشد تا بتواند خودروی مورد نظر مشتری را از لحاظ فنی  و و آپشن های مورد نیازمورد بررسی قرار دهد.

کارشناس خودرو دوره های مختلفی را ازقسمت ها و اجزای مختلف  خودرو گذرانده است و در زمینه اطلاعات  خودرویی  دارای علم و تخصص بسیار زیادی می باشد.

کارشناس همچنین باید دارای  درک مناسبی از  موقعیتی که در آن قرار گرفته داشته باشد و با تحلیل

 جزئیات و کلیات خودرو و اظهار نظر صاحب خودرو به جمع بندی دقیقی در مورد خودرو می پردازد.  

کارشناس خودرو باید دارای تیم پشتیابانی قوی جهت بازار خودرود تا پس از کارشناسی بتواند ارزیابی درستی از ارزش خودرو ارائه نماید.

خودرو کالای است بسیارگران قیمت که امروزه نیز جزء اولین کالای مورد خرید و فروش می باشد. صنعت خودرو سازی اولین صنعت در جهان می باشد 

که روزانه میلیارد ها دلار بایت خرید و فروش آن هزینه می شود . سالانه صدها مدل  مختلف از برندهای بسیار مشهور وارد بازار می شود که هر کدام از این ها دارای مشتریان خود می باشند.

بنابراین با توجه به اهمیت آن بهتر است قبل از خرید و استفاده از آن حتما از یک کارشناس خودرو مجرب ومتخصص کمک بگیرید . شما می توانید در قبال پرداخت هزینه کمتر یک خودروی با کیفیت بالا و دارای ارزش زیاد را خریداری بنمایید.

یکی از مهم ترین عوامل که در تعیین قیمت خودرو تاثیرگذار است رنگ و بدنه خودرو مورد نظر است، رنگ شدگی تاثیربیشتری بر قیمت آن دارد .

از این روی کارشناسی رنگ توسط کارشناسان معتبر قبل از خرید خودرو می تواند از بروز زیان به خریدار جلوگیری نمایند.

در هنگام کارشناسی رنگ مواردی از جمله آسیب بدنه خودرو در تصادفات و شدت آن، قطعات بدنه، آسیب‌های وارد شده به شاسی و اصالت خودرو مورد بررسی قرار می‌گیرد که هر یک بر  قیمت خودرو تأثیر گذار است.

رنگ شدگی خودرو دلیل بر معیوب بودن خودرو یا ایراد داشتن آن نیست، به همین دلیل بهتر است که توسط یک کارشناس رنگ خودرو مورد بررسی قرار گرفته و میزان عیوب وارد شده به خودرو مشخص شود. 

گاهی فروشنده با توجه به علایق شخصی تصمیم به رنگ آمیزی مجدد خودرو یا عوض کردن بخشی از خودرو می‌گیرد که به عملکرد کلی خودرو آسیب نمی‌زند.

 

کارشناسی بدنه یکی از اساسی ترین و مهم ترین بخش های کارشناسی خودرو می باشد 

چرا که هرگونه خوردگی یا تغییر شکل، رنگ شدگی، تعویض و یا زنگ زدگی قطعات، در تعیین قیمت خودرو تاثیر چشم گیری دارد.

خودرویی که در یک تصادف بدنه آن دچار آسیب شده است، دیگر از ایمنی و استحکام اولیه برخوردار نیست، بنابراین متخصصین بدنه خودرو به کمک آمده و این امر را مورد بررسی و کارشناسی قرار می دهند.

 

 یکی از مهمترین بخش‌هایی که نیاز به یک متخصص خبره را نشان می‌دهد کارشناسی بدنه خودرو است.

همگی ما اطلاعاتی درباره صافکاری و نقاشی خودرو داریم برخی از صافکارها و نقاش‌های ماهر، خودرو را به گونه‌ای تعمیرو بازسازی می‌نمایند که غیر از خود مالک خودرو، هیچ فردی دیگری قادر به تشخیص آن نباشد.

این موضوع موجب شده تا کارشناسان خودرو، پا به پای صافکاران و نقاشان خودرو، در این عرصه پیشرفت کنند و علاوه بر بهره‌گیری از تجربه و دانش کافی پا به پای صافکاران ونقاشان بیایند و تخصص کافی در این زمینه پیدا میکنند.